.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روایتی از نفوذ جریان خاص در بانک مرکزی

دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به نظر می رسد در بانک مرکزی جریان های خاصی نفوذ کردند که رئیس بانک مرکزی قابلیت کنترل آنها را ندارد.

به گزارش خبرآنلاین،سید شریف حسینی با اشاره به جلسه روز چهارشنبه مجلس و خروج برخی از نمایندگان در اعتراض به توضیحات مسئولان در مورد بحران ارز و سکه در گفت و گو با خبرآنلاین در انتقاد از نحوه مدیریت رئیس بانک مرکزی گفت: آقای بهمنی باید روی استحکام بانک مرکزی بیشتر وقت می گذاشت و برخی نیروهایی که به برخی جریان ها متصل هستند را نمی پذیرفت تا استقلال بانک مرکزی از بین نرود.

سید شریف حسینی در مورد افرادی که به گفته وی به رئیس بانک مرکزی تحمیل شدند و وی با پذیرش آنها استقلال این نهاد را از بین برده است، گفت: این افراد در سمت های معاونت بانک مرکزی حضور دارند و حتی آقای بهمنی هم اذعان می کند که حتی به حرفهای ایشان هم گوش نمی دهند و این برای نهاد مهمی مانند بانک مرکزی که می باید بحران کنونی را کنترل می کرد یک ضعف بزرگ است.
دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن هم چنین به مصاحبه های اخیر بهمنی اشاره کرد و گفت: رئیس کل بانک مرکزی،اگر کمتر اظهار نظر می کرد و و به جا یاین که بگوید سکه را کاهش می دهیم و ارز پایین بیاوریم ،بیشتر کار مدیریتی می کرد کار بهتر انجام می شد.

نظرات دولت در بانک مرکزی نفوذ کرده است
شکور اکبرنژاد عضو کمیسیون اقتصادی هم با تایید همین سخنان به خبرآنلاین گفت: دولت در بخش ارزی نظراتی دارد که مجبور است آقای بهمنی از ان ها اطاعت کند. ما در مجلس زمانی این قدر بحث کردیم که باید بانک مرکزی مستقل باشد برای همین روزها بود.
البته به گفته این نماینده تحریم هم در شرایط کنونی بی تاثیر نبوده است: البته دور از انصاف است که همه تقصیرها را به گردن بانک مرکزی بندازیم چون سیاست خارجی و مدیریت کشور در نگاه کلان وضع را به این جا رسانده است.

اکبرنژاد هم به نقش دولت در تصمیم های بانک مرکزی اعتراض دارد و تاکید می کند قرار بود بانک مرکزی مستقل باشد.

این نماینده معتقد است یک جریان خاص در بانک مرکزی نفوذ کرده اند: برخی پشت پرده در بانک مرکزی کارهایی کردند که الان هیچ اسمی از آنها نیست.

وی افزود: مطمئنا مدیریت آقای بهمنی در این بحران ارزی نقش داشته است. اما کشور وضعیتی دارد که نه تنها آقای بهمنی بلکه تصمیم های دولت و اقای رئیس جمهورهم در این امر تاثیرگذار است به طوری که می توان گفت مجموعه مدیریتی کل کشور نظام مسئولان و قوه سه گانه در این اتفاق اثر داشتند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.